Hercog i de Mejron, Zaha Hadid i Grimšo su među arhitektama koji su ušli u uži izbor na konkursu za obnovu čuvene željezničke stanice iz devetnaestog vijeka u Flajnders ulici u Melburnu. Šest međunarodnih timova je ušlo u uži izbor za redizajn, kojim će se izvršiti modernizacija najprometnije stanice u Melburnu i njene okoline, a istovremeno i revitalizacija njenih stilskih obilježja.
Hercog i de Mejron
Hercog i de Mejron su se udružili sa australijskom firmom Hasel, i predložili novi krov u obliku svoda za stanicu, dok je Zaha Hadid u saradnji sa BVN arhitekturom radila na rješenju nadogradnje u vidu kule, sa novim hotelom.
Zaha Hadid
Britanska firma Grimšo i australijski studio Džon Vardl arhitekte, predstavili su svoj plan, kojim bi se promijenila orjentacija stanice, stvarajući mrežu mostova, podvožnjaka, svodova i zelenih površina.
Grimšo i Džon Vardl arhitekte
Oni se suoačavaju sa konkurencijom u vidu lokalne firme NH arhitektura, čiji plan je da stvori novo obilježje grada postavljajući stakleni rešetkasti krov iznad dodatih ulaznih platoa stanice.
NH arhitektura
Na kraju, tu su još dva biroa- ARM arhitektura, čije arhitekte predlažu pretvaranje stare zgrade u školu, i kolumbijske arhitekte Eduardo Velaskez, Manuel Pineda i Santjago Medina, sa projektom kojim se dodaje krovna bašta.
Eduardo Velaskez, Manuel Pineda i Santjago Medina
Svaki od prijedloga je zadržao dio istorijske fasade objekta stanice. Završen je 1909. godine, preko 50 godina otkako je stanica već bila u funkciji, a njena čuvena kupola i sat-kula su se svrstale među najpoznatija obilježja Melburna.
ARM arhitektura
Viktorijanska vlada je pokrenula sajt na kom je predstavljeno svih šest prijedloga, i pozvala javnost da komentariše i glasa za svoje favorite. Konačna odluka će biti donešena od strane komisije sačinjene od arhitekata i stručnjaka iz relevantnih oblasti, i biće objavljena 8.avgusta.
dezeen.com